Duch Izebel w rodzinach i w Kościele.
źródło: @detektywprawdy.pl |
1. Izabel–tło historyczne, korzenie oraz cechy charakterystyczne ducha Izebel. „Izebel” = słowo pochodzenia fenickiego i oznacza „niezamężna”, nawet jeśli jest mężatką brakowało jej poddania i wierności, co dowodziło, iż małżeństwo nie ma dla niej znaczenia; nie poddana nikomu; wymagająca, by inni byli jej poddani.
Materiał,
jaki tu przedstawiam jest: 1. zaczerpnięty z książki Johna Paula
Jacksona pt. Podstępny plan. Obnażanie ducha Izebel w dzisiejszym
kościele; 2. Szkoła Uwolnienia 201 Józefa Jasińskiego;3)
osobistego objawienia i doświadczenia w walce z tym duchem;
Na
podstawie I Krl. 16,25-34;21,1-26 dowiadujemy się sporo o cechach
charakterystycznych ducha, który stał za córką Etbaala, króla
Sydonu, poślubiona Achabowi, królowi izraelskiemu.
W
Biblii widzimy wyraźnie całą przebiegłą oraz brutalną taktykę
ducha stojącego za Izebel – od uwodzenia i schlebiania,
manipulację, kontrolę aż w końcu bezwzględną eliminację
(zabójstwo) Bożych proroków i ludzi niewygodnych lub stawiających
opór (historia Nabota, który nie chciał sprzedać swojej winnicy
Achabowi – I Król.21, 2-16).
Mówiąc
o duchu Izebel trzeba wyjaśnić, że nie jest to demon, lecz chodzi
tu o zwierzchność w okręgach niebieskich, która mocno współdziała
ze zwierzchnością stojącą za kultem maryjnym. W sednie tego kultu
chodzi o wywyższenie fałszywej Marii, kobiety jako „dobrej matki”
kosztem poniżenia i zdeprecjonowania Boga (jako złego, karzącego
Ojca) oraz pomniejszenie Jezusa jako dziecka „wielkiej”,
dominującej matki. To jest fałszywy obraz prawdziwej Marii, matki
Jezusa, która jest wzorem pokory, poddania się Bogu oraz Jezusowi
Chrystusowi, którego uznała za prawdziwego Mesjasza (Łuk.1,
46-55).
Ta
zwierzchność działa na ludzi poprzez demony manipulacji, kontroli,
pychy, żądzy władzy, gniewu, urazy, nienawiści, nieprzebaczenia,
itp.
Kiedy
spotykamy ludzi, a szczególnie kobiety pod wpływem ducha Jezebel to
wiedzmy, że nie walczymy z krwią i ciałem. Nie nazywajmy
żadnej kobiety Jezebel, bo to jest stygmatyzacja i niszczenie
człowieka.
1.1.
Korzenie stojące za duchem
Izebel i zwiedzeniem:
korzeniem
podatności na wpływ i działanie ducha Izebel jest zranione
serce, a za tym idący
brak uznania, deficyty miłości,odrzucenie, krytyka. „Potrzeba
zyskania uznania przenika wszystkie działania osoby pod wpływem
tego ducha”.
Osoba zraniona, która wyparła przeszłość twierdzi,
że nie ma problemu, ale jej zranione serce staje się pułapką
niszczących i grzesznych postaw, które zatwardzają serce danej
osoby i czynią ją niepodatna na wszelka korektę i pokutę.
Dlatego tak trudno pomóc takiej osobie. Tym
bardziej, że najczęściej jest to osoba z potencjałem
intelektualnym, przywódczym oraz duchowym, ale uległa
samo-zwiedzeniu, gdyż nie chciała przyjąć prawdy, która mogłaby
ją wyzwolić. „Ten duch „mówi” duchowo, ale jego siła
zrodzona jest z mocy duszy i w końcu staje się
śmiertelna dla obdarowania swojej ofiary.”1
kolejne etapy zranionej duszy to: 1. bunt – przeciwko
autorytetom (nikt nie będzie mi mówił, co mam robić)(4 Moj,16 –
bunt Koracha) , rebelia i bezprawie. Ludzie tacy mają silne ego,
które staje się ich bogiem. Nie słuchają się nikogo.
2. czary – I Sam.15, 23 – czary mają „zakrywać”
(anan), co oznacza, że osoba będąca chrześcijaninem/janką może
„czarować” w Kościele nie będąc tego świadoma (poprzez
„duszewne” modlitwy, które są manipulacyjne, maja przeforsować
wolę osoby modlącej się, celem przeprowadzenia „tajnego” planu
wobec osób „obmodlonych”, a nie woli Bożej;
3. manipulacja ludźmi – będąca wyrazem braku
szacunku dla ich wolnej woli. „Źródło takiego zachowania tkwi
w postawie lekceważenia i poniżania osób stworzonych na obraz i
podobieństwo Boga.(…) Manipulowanie innymi czyni z danej osoby
czarownika – osoby, która zawarła przymierze z szatanem.” 2
W relacji z innymi ludźmi osoba z duchem Izebel jest
nieszczera i mocno ukrywa swoje prawdziwe zamiary (podstępność).
„W sytuacji kiedy pojawia się konflikt, osoba działająca pod
wpływem ducha Izebel odmawia szczerej komunikacji,
a czasem nie komunikuje wcale. Co więcej, stosuje przebiegłe,
nieuczciwe lub zdradzieckie metody, aby uzyskać przewagę i osiągnąć
swój cel, sądząc, ze cel uświęca środki”3
4. egocentryzm – pycha oraz użalanie się nad sobą
(narcyzm) sprawiają, że w istocie osobę taką nie obchodzą innymi
ludzie, chyba, ze mogą zaspokoić jej potrzeby, albo przynoszą
wymierne korzyści. Chce zająć kluczową pozycję w Kościele
(lidera czy pastora). Silna i niepohamowana samowola chce z siebie
samego uczynić autorytet.
5. korzeń zgorzknienia – Hebr. 12,15 – jest to
grzech spowodowany reakcją na domniemaną lub prawdziwą
niesprawiedliwość (najczęściej ze strony jakiegoś autorytetu);
ten z kolei rodzi żal, który pochyla się nad samym sobą, kiedy
osoba pozbawiona jest uwagi, uznania lub zaszczytu i próbuje się
samo-promować. „Zgorzknienie zasadza się na naszej duszy,
ponieważ jest to twierdza umysłowa powiązana z egoizmem i pychą.”4
6. korzeń niewoli – prowadzi do lęku (choć lęk
może także prowadzić do zniewolenia) i daje pożywkę legalizmowi,
depresji i kontroli. „Osoba zniewolona duchem Izebel – czy
jako jej narzędzie, czy jako ofiara – nie może zasmakować
prawdziwej wolności. (…) Często osoby znajdujące się w uścisku
Izebel nie są w stanie doświadczyć adopcji jako córki i synowie
Boga.”5
Niewola--→lęk--→legalizm--→kontrola.
7. korzeń lęku – Job.3, 25 -postawa lęku może
zrodzić się w dzieciństwie wskutek braku poczucia bezpieczeństwa,
różnego typu zagrożeń (np. przemocy, krzyków, awantur, itp.) lub
tramy. Później jednak w dorosłym życiu osoba lękowa próbuje się
z nim rozprawić w postawie „nad”, wchodząc w kontrolę i wymiar
sprawowania władzy. Osoby oszukane pozorem „wolności” przez
ucieczkę w dominację i kontrolę często mają wybudowaną twierdzę
umysłową na fundamencie lęku, co oznacza, że za silną i twardą
i upartą postawą stoją nierozwiązane problemu lękowe z
dzieciństwa.
8. korzeń pychy – Obj.18, 7 – to osoby wychwalające
siebie i żyjące w luksusie. „Ten napuszony duch uważa pokorę
i cichość za coś z natury bezwartościowego. (…) Rozpaczliwie
potrzebując uwagi pragnie bałwochwalstwa ze strony ludzi, których
później prowadzi na śmierć.”6
Nie znosi prawdziwej pokory typu Maria, Estera czy
Debora; każdej prawdziwej pokory. Tylko jednak poprzez prawdziwie
pokornych ludzi, poddanych totalnie Bogu ten duch może być
pokonany.
Osoby z duchem Izabel (kobiety, mężczyźni; choć
częściej są to kobiety) posługują się zwodniczą mową,
kuszeniem zmysłowością czy wręcz uwodząc seksualnie. W ten
sposób wykorzystując słabość pastora „Izebel”doprowadza
przez seks do rozbicia jego małżeństwa oraz zajęcia prymatu jako
jego żona (nieprawa).
1.2.
Oto cechy ducha Izebel przejawiające się w osobach (zarówno
kobiet jak i mężczyzn)
1)
pasja w bezbożności (zdolność dramatyzowania), w niszczeniu
wszystkiego, co Boże, co namaszczone Duchem Świętym;
2)
osoba taka czuje się zagrożona przez proroka, gdyż tylko przez
„objawienie” prorocze może zostać rozpoznana i zdemaskowana;
osoba w d. Izebel zdaje się mieć prorocze obdarowanie, lecz tak
naprawdę chce kontrolować osoby, które się poruszają w
dziedzinie proroczej;
3)
koncentruje się na pastorze i przywództwie kościoła, gdyż jej
ostatecznym celem jest przejecie prowadzenia kościoła;
4)
dlatego też chce najpierw pozyskać względy pastora oraz „formować
strategiczne połączenia z ludźmi, którzy są ogólnie uznani za
duchowych i wpływowych”(P. J.); bardzo często schlebia mu i
komplementuje go w taki sposób jakby wyrażała „Boże, wielkie
plany i wizje” dla jego służby;
5)
„aby sprawiać wrażenie osoby duchowej, będzie szukać uznania
wykorzystując manipulowanie jw celu osiągnięcia własnych
korzyści” (P.J.); przekazuje duszewne sny lub zapożycza je od
innych;
6)
na słowa uznania reaguje zrazu postawą fałszywej pokory;
7)
konfrontowana przyjmuje postawę obronną – usprawiedliwia się
posługując się stwierdzeniami typu „Bóg mi to powiedział”,
„Bóg mnie tak prowadzi”, itp.
8)
lekceważy autorytety w kościele; często przekazuje swój „duchowy
wgląd” innym ludziom, pomijając pastora; w ten sposób zasiewa
ziarna buntu;
9)
„ma pragnienie posiadania „uczniów” i potrzebuje nieustannego
uznania ze strony swych naśladowców”(P. J.)
10)
modli się o innych samowolnie, bez jakiejkolwiek weryfikacji. W ten
sposób trudno skonfrontować fałszywe proroctwa lub nie-Boże
przekazy, które „zatruwają” ducha ludzi, którym „usługuje”;
oprócz tego przez wkładanie rąk i udzielanie „namaszczenia”
przekazuje ona złe duchy i infekuje duchowo osoby, o które się
modli; „dotyk takiej osoby jest przekleństwem”;
11)
uwodzi ona innych duszewnymi proroctwami, by pozyskać wiarygodność;
„prorokuje „pół-prawdy”, lub przytacza „zasłyszane fakty”,
by wyglądało, że odbiera to od Boga; wykorzystując zaś słabą
pamięć ludzką przekręca swoje dawniejsze proroctwa, by
zasugerować, że się wypełniły;
12)
jest osobą pełną pychy duchowej, za którą skrywane jest
rzeczywiste niskie poczucie wartości; może na zewnątrz obnosić
się ze swoją duchowością (płakać, zawodzić jak osoba, która
otrzymała brzemię od Pana), w rzeczywistości jest to faryzeizm;
13)
życie rodzinne takiej osoby jest w zamieszaniu. Jeśli jest w
małżeństwie to jej mąż jest słaby duchowo, nie zbawiony lub
nieszczęśliwy (duch Achaba); osoba taka jest dominującą i
kontrolującą całą rodzinę.
2.
Współdziałanie ducha Jezebel z Achabem. Społeczeństwo czasów
nam współczesnych.
Nie
ma ducha Jezebel bez Achaba i odwrotnie. W życie oznacza to nie-Boży
porządek w małżeństwie, gdzie dominujące kobiety przejmują
władzę (Izaj.3,12), a mężczyźni abdykują.
Jest
to zmora społeczeństw od zarania, lecz niezwykle i symptomatycznie
nasilona w czasach ostatecznych (w jakich żyjemy), gdzie wskutek
odejścia od Boga i panoszącej się bezbożności (humanizmu i
relatywizmu moralnego) doszło do zaprzeczenia Bożego wzorca
małżeństwa, gdzie mąż ma być poddany Jezusowi Chrystusowi i
obejmować miłością Chrystusową żonę i dzieci (1 Kor.11,3). Ma
być przywódcą rodziny i sprawować ową władzę z pozycji
miłości. Mężczyźni wchodzą często w rolę chłopców
(niedojrzałość wskutek braku relacji i zdrowego wzorca ze swoim
ojcem), natomiast żony zajmują miejsce „mamuśki”, dominującej
„królowej”, która rządzi i ma rozwiązania dla wielu spraw, z
którymi nie radzi sobie mąż, ale są one nieprawe ( przykład
historii Nabota i postawy Jezebel i Achaba w tej historii).
Można
mówić tu o nie-świętym przymierzu: a) pomiędzy Izraelskim królem
Achabem, który znał przymierze z żywym Bogiem Abrahama, Izaaka i
Jakuba, a pogańską kobieta Izebel, która praktykowała czary i
była oddana swoim bogom (demonom). Uległość Achaba wobec swojej
pogańskiej żony doprowadziła Izrael do bałwochwalstwa i
nieprawości, jakiej nigdy dotąd nie było (1 Krl.16,31 lata
panowania Achaba 869-850 p.n.e.)
b)
pomiędzy mężami i żonami, którzy wchodzą w nie-Boży schemat
oparty na toksycznym współuzależnieniu. W
związku tym nie chodzi o prawdziwą miłość, lecz o dominację
kobiety, gdzie mąż przyjmuje rolę słabego, nieporadnego i
ustępliwego wobec żądań żony oraz poddaje się pod jej
manipulację, kontrolę oraz definitywnie pod jej rządy (często dla
własnej wygody, dla tzw. świętego spokoju, który tak naprawdę
nie jest święty, ani uświęcający, wręcz przeciwnie jest
kompromisem z złem i nieprawością). Osiągnięty w ten sposób
pokój „za wszelką” cenę jest niszczący dla całej rodziny,
gdyż jest to związek pasożyta z żywicielem. „Duch
Achaba zawsze poświęci przyszłość za cenę pokoju dzisiaj. (…)
Pamiętajcie ugodowy duch Achaba jest dokładnie tym, co przyczynia
się do śmiercionośnej władzy Izebel ”
7
c) w kościołach, gdzie pastor i ugodowi liderzy
unikają konfrontacji z duchem Izebel, z wykorzystaniem swojego
duchowego autorytetu „mogą skrzywdzić Boży lud nieumyślnie,
pozwalając aby wzrastało panowanie tego demonicznego ducha. Jeśli
pastor ignoruje zło, jakie wyczynia Izebel, wtedy może stać się
bratnią duszą tego ducha. (…) Albo w pełni przyjmie ducha Izebel
i stanie się marionetkowym królem będącym pod wpływem silnego
zwiedzenia, głębokiej depresji i niezdecydowania nawet w
najdrobniejszych sprawach, albo też jego kościół stanie wobec
duchowego głodu. Manifestacja Bożej obecności zostanie oddalona
pośród nich.”8
CDN.
1
John Paul Jackson, Podstępny plan. Obnażanie ducha Izebel w
dzisiejszym kościele, Kielce 2001, s.53-54.
2
Tamże, s.94
3Tamże,
s. 97.
4Tamże,
s. 98.
5Tamże,
s. 99-100.
6
Tamże, s. 104.
7John
Paul Jackson, Podstępny plan. Obnażanie ducha Izebel w dzisiejszym
kościele, Kielce 2001, s. 31-32.
8Tamże,
s. 33-34.